משחקי משמעות

עד

תקציר

הדוקטור יציג תפיסה חינוכית שלפיה יש להפוך את בית הספר למרחב משמעות; הפרופסור – מנוסה ומפוכח – יסתייג ויאמר שמרחב משמעות הוא רעיון יפה אך לא ישים; הדוקטור יתעקש ויאמר שהרעיון ישים וכי יש לאפשר למנהלים ומורים "לשחק במשמעות"; הפרופסור יאמר שבית הספר קובע את כללי המשחק; הדוקטור – צעיר ואופטימי – ישאל (בעקבות קאמי): האם אנו יכולים לדמיין מנהלים ומורים מאושרים, כלומר – חווים משמעות? הפרופסור ישיב... והכול ברוח טובה ובשיתוף הקהל.   

משתתפים

  • פרופ' יורם הרפז המכללה האקדמית בית ברל
    פרופ' הרפז הוא ראש התכנית ללימודי תואר שני M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך במכללה האקדמית בית ברל, מרצה לחינוך במכללת אלקאסמי וערך "הד החינוך". ניהל את ביה"ס מנדל למנהיגות חינוכית. במסגרת מכון ברנקו וייס ניהל את התכנית "הוראה ולמידה בקהילות חשיבה" וערך את פרסומי המכון. היה מחנך ומורה להיסטוריה ולפילוסופיה בביה"ס בויאר בירושלים ועיתונאי. פרסם ספרים ומאמרים רבים העוסקים בהוראה, בלמידה ובחשיבה. 
    את התואר השלישי שהוגש לאוניברסיטה העברית בירושלים עשה במסגרת לימודיו באוניברסיטת הרווארד. בעל תואר שני במחשבת החינוך ותואר ראשון בהיסטוריה ובפילוסופיה – שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בוגר המחזור הראשון של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. 
  • ד"ר שמעון אזולאי האוניברסיטה העברית בירושלים, מו"פ, מכון ברנקו וייס
    פילוסוף ואיש חינוך. נולד וגדל בחדרה, בשיכון הנקרא שיכון "פאר" שלא היה בו לא פאר ולא הדר. בן זקונים לרפאל ז"ל שעלה ממרוקו ולמרים שעלתה מאלג'יר.
    את שלושת תאריו בפילוסופיה עשה באוניברסיטה העברית בירושלים. עבודת הדוקטור שלו עסקה בשאלת משמעות החיים בעידן המודרני. כתב מאמרים רבים העוסקים בפילוסופיה ובחינוך (בהם "תשעה עקרונות פדגוגיים להוראה משמעותית" בהוצאת מכון ברנקו וייס), וכן את הספר "קץ האושר – פילוסופיה ומשמעות החיים" (2014, הוצאת משכל/אסטרולוג) .
    השתתף בשורה של תכניות טלוויזיה ורדיו, בהן שתי עונות בסדרת המדע "למה מה" בערוץ שמונה, ו"מה זה מוזה" בטלוויזיה החינוכית.
    ד"ר אזולאי מלמד פילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים ובקריה האקדמית אונו, חבר ביחידת הפיתוח והמחקר של מכון ברנקו וייס. נוסף על כך הוא מרצה בביה"ס בנושאים של למידה משמעותית ופדגוגיה מיטבית, ולקהל הרחב – בשורה של נושאים פילוסופיים.