למעשה, למידה של אנשי מקצוע בחינוך – חילוץ ידע מעשי

עד

תקציר

הציפיות מן התלמידים – ללמוד, לחקור, לחשוב – נכונות גם למורים. המנהל והמנהיגות הבית-ספרית צריכים לתת למורים תנאים לכך. מהם התנאים החיוניים ללמידת מורים? כיצד המנהל וצוותו יכולים לספק אותם? ארבעה דוברים ישתפו את הקהל בניסיונם ויספרו כיצד קידמו למידה של מורים. הידע שייאסף במהלך המושב יתועד באמצעות מפת חשיבה שתתהווה במהלכו.

משתתפים

  • מר איל שאול ראש תחום מפקחים, מכון אבני ראשה
    כיום ראש תחום מפקחים במכון אבני ראשה. כיהן בשורה של תפקידים במערכת החינוך ובהם מנהל בביה"ס השש שנתי גבעת-גונן בירושלים ומנהל קמפוס אורט סינגאלובסקי בתל-אביב. הוא שימש מפקח כולל בחינוך העל-יסודי במחוז תל-אביב בערים תל אביב-יפו ורמת השרון.
    בעל תואר מוסמך בפסיכולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ודוקטורנט בחוג לחינוך ומינהל עסקים באוניברסיטת סורבון, פריז. בוגר תכנית מעוז והתכנית למנהיגות חינוכית של מכון מנדל.
  • פרופ' שרה הנסי הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת קיימברידג', אנגליה
    הֶנֶסי היא פרופ' חבר לפיתוח מורים ולחדשנות פדגוגית בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת קיימברידג'. היא בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה ובעבר עבדה באוניברסיטה הפתוחה. בשלושים השנים האחרונות ערכה מחקרים בתחומי הפדגוגיה האינטראקטיבית, פיתוח מקצועי של מורים ושימוש בטכנולוגיה חינוכית. היא הובילה שנים עשר מיזמים ממומנים, פרסמה כשישים מאמרים אקדמיים ושני ספרים, ונשאה שבעים הרצאות בכנסים. היא עורכת שותפה של כתב העת הבריטי לטכנולוגיה חינוכית (British Journal of Educational Technology) ומשמשת חברת מערכת בשלושה כתבי עת נוספים: International Journal of Educational Research, International Journal of Science Education, Journal of Computer-Assisted Learning. 
    מחקרה מתמקד בפיתוח מקצועי של מורים במסגרת ביה"ס, המנחיל שימוש אפקטיבי יותר בטכנולוגיות כיתתיות לתמיכה בהוראה ובלמידה. עבודתה כוללת שיתוף פעולה בין אנשי חינוך לחוקרים כמו גם בנייה משותפת של תאוריות עם מורים יחד באמצעות צפייה בסרטוני וידאו ודיונים בסדנאות. לאחרונה היא מנסה לפתח דיאלוג כיתתי לתמיכה בלמידת תוכן, כמו גם לצורכי פתרון בעיות יצירתי, חשיבה הגיונית וחקירה. היא חברה מייסדת בקבוצה בין-תחומית למחקר דיאלוגי בחינוך (CEDiR). עבודתה מייצרת משאבי פיתוח מקצועי וכן כלי ניתוח בתחום. היא עבדה עם מורים באפריקה מדרום לסהרה, והפיקה משאבי מולטימדיה פתוחים שתוכננו במיוחד עבורם. 
  • ד"ר מור דשן משנה למנכ"ל ומנהלת תחום פדגוגיה, רשת דרכא
    בעבר כיהנה דשן כסמנכ״ל פדגוגי וסמנכ״ל מחקר, פיתוח והערכה ברשת אמי״ת, וכן בתפקידי פיקוד ומטה בחיל החינוך והנוער, בהם פיקוד על בסיס גדנ״ע שערי אברהם. 
    בעלת תואר שלישי בלימודי מידע מאוניברסיטת בר-אילן, ומרצה באופן חלקי במחלקה. בעלת תואר שני בחינוך מאוניברסיטת ליברפול אנגליה, ותואר ראשון במדעי המחשב וקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. בוגרת ביה"ס מנדל למנהיגות חינוכית.
  • מר שגיב אלבז מנהל ביה"ס העל-יסודי יחד, מודיעין, מחוז ירושלים
    משנת 2014 מכהן אלבז כמנהל ביה"ס העל יסודי השש שנתי יחד במודיעין, תיכון קהילתי המשלב תלמידים דתיים וחילוניים. לפני כן היה מנהל חטיבת הביניים וביה"ס העל יסודי סליגסברג בירושלים, חבר סגל בתכנית להכשרת סגלי חינוך בכירים במכון למנהיגות חינוכית ע"ש מנדל, מרצה בתכנית רביבים באוניברסיטה העברית בירושלים, מורה ועוד. 
    בעל תואר שני בתכנית למצטיינים של ביה"ס למדיניות ציבורית ותואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה תקשורת ועיתונאות שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעל Bed במחשבת ישראל ובתורה שבעל פה ממכללת יעקב הרצוג.
  • מר ברק ברבי מנחה פדגוגי, מכון ברנקו וייס
    ברבי חבר בצוות החממה הפדגוגית, מנחה ומפתח מיחידת המו"פ של מכון ברנקו וייס; מורה למתמטיקה ולפיזיקה, ועוסק בחקירה ובגיבוש של עקרונות היסוד של הפדגוגיה. הוא חבר בצוות PENZA – מעבדה תפיסתית, עוסק בהכשרת אנשי חינוך ובכלל, בארץ ובעולם.
  • מר עמוס אלנבוגן מאייר, קריקטוריסט ועיתונאי
    שימש מאייר וקריקטוריסט בעיתונים רבים בהם ידיעות אחרונות, מוניטין, חדשות, העיר, לאישה, כולנו ודבר. התמחה במסעות פרסום מסחריים, ופרסם כתבות וטור אישי.
    מרצה לאיור, עיצוב ואנימציה באקדמיה ובאופן פרטי. סיים בהצטיינות את לימודיו באקדמיה לאמנות בצלאל.