פרופ' אדם לפסטיין המחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
לפסטיין הוא פרופסור חבר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שם הוא חוקר ומלמד על פדגוגיה, אינטראקציה כיתתית, למידת מורים ושינוי חינוכי. בייחוד הוא מתעניין בזיקה שבין המחקר לפרקטיקה, ושואף לחקור בדרכים שתהיינה משמעותיות וקפדניות מבחינה אקדמית, ובה בעת יתרמו לעשייה החינוכית. בין השאר הוא מנהל את המעבדה לחקר הפדגוגיה, קבוצת מחקר בין-תחומית, החוקרת לעומק את החינוך הבית-ספרי, הפדגוגיה והמדיניות החינוכית בישראל, את התפתחותם של כלים חדשניים לחקירת התופעות הללו, ותהליכים של שיתוף ידע עם אנשי חינוך, קובעי מדיניות והציבור הרחב. בין התחומים שהוא חוקר היום: תרבות ישראלית ופדגוגיה בחינוך היסודי; שימוש בווידאו ככלי לבחינת הדיאלוג עם מורים ומחקר עיצוב יישומי של מנהיגות מורים ושיח מקצועי. בשנת 2014 פרסם בהוצאת ראוטלדג', בצוותא עם ג'וליה סְנֶל, את ספרם Better than Best Practice: Developing Teaching and Learning through Dialogue, (http://dialogicpedagogy.com). בשנת הלימודים 2016-2017 ישמש לפסטיין מרצה אורח באוניברסיטת ויסקונסין במדיסון.