טעות וכישלון כמנופי למידה

עד

תקציר

פרופ' מאנו קאפור יתאר תכנית מחקר שעסקה ב"כישלונות פוריים" בשיעורי מתמטיקה בסינגפור. הוא ידון בטעות ובכישלון כמחוללי למידה וכמנוף להתפתחות של מורים ותלמידים. 
המושב יתנהל באנגלית ויילווה בתרגום סימולטני.

משתתפים

  • פרופ' מאנו קאפור פרופ' לפסיכולוגיה, האוניברסיטה לחינוך של הונג קונג (HKIED)
    קאפור הוא פרופ' לפסיכולוגיה במכון לחינוך של הונג קונג. הוא ערך מחקרים נרחבים בכיתות הלימוד בסינגפור ועבד עם מורים ותלמידים לשיפור ההוראה והלמידה בתחום המתמטיקה, בין השאר – באמצעות "כישלונות פוריים" והפיכת השגיאה והטעות למקדמות למידה. היה ראש המחלקה לתכניות לימודים, הוראה ולמידה במכון הארצי לחינוך (NIE) בסינגפור, וכן היה מנהל מעבדת הלמידה (LSL) שם. 
  • ד"ר רוני קרסנטי חברת סגל בכיר, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
    עומדת יחד עם פרופ' אברהם הרכבי בראש פרויקט עדש"ה במחלקה להוראת המדעים, פרויקט העוסק בהתפתחות מקצועית של מורי מתמטיקה באמצעות צפייה בשיעורי מתמטיקה מוסרטים וניתוחם בשיח עמיתים מודרך.
    ד"ר קרסנטי משמשת מרצה במסגרות שונות להכשרת מורי מתמטיקה. היא הקימה במכון דוידסון לחינוך מדעי את פרויקט של"ב לקידום תלמידי תיכון מתקשים במתמטיקה, ועמדה בראשו שמונה שנים.
    ד"ר קרסנטי מתמחה בתהליכי חשיבה מתמטית של תלמידי תיכון, בעיקר תלמידים בסיכון; גישות להוראת מתמטיקה לתלמידים מתקשים ומצטיינים; מודלים של תמיכה בהתפתחות מקצועית של מורי מתמטיקה; הערכה ומדידה של הישגים לימודיים במתמטיקה על-יסודית. בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי מהאוניברסיטה העברית בירושלים.