ממנהיגות ללמידה – תמיכה בדיאלוגים מקצועיים וכיתתיים

עד

תקציר

פרופ' הנסי תדבר על פיתוח מקצועי של מורים באמצעות פדגוגיה אינטראקטיבית. היא תציג מודלים תומכי למידה – דיאלוגים מקצועיים בין מורים, משימות מעשיות וניסוי וטעייה בכיתות – ותלווה את דבריה בצילומי וידאו משיעורים. היא תראה, בעזרת דוגמאות ממקומות שונים בעולם, איך אפשר לסייע למורים להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית לצורך תמיכה בדיאלוג ובחקירה.  
המושב יתנהל באנגלית וילווה בתרגום סימולטני.

דוברת

  • פרופ' שרה הנסי הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת קיימברידג', אנגליה
    הֶנֶסי היא פרופ' חבר לפיתוח מורים ולחדשנות פדגוגית בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת קיימברידג'. היא בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה ובעבר עבדה באוניברסיטה הפתוחה. בשלושים השנים האחרונות ערכה מחקרים בתחומי הפדגוגיה האינטראקטיבית, פיתוח מקצועי של מורים ושימוש בטכנולוגיה חינוכית. היא הובילה שנים עשר מיזמים ממומנים, פרסמה כשישים מאמרים אקדמיים ושני ספרים, ונשאה שבעים הרצאות בכנסים. היא עורכת שותפה של כתב העת הבריטי לטכנולוגיה חינוכית (British Journal of Educational Technology) ומשמשת חברת מערכת בשלושה כתבי עת נוספים: International Journal of Educational Research, International Journal of Science Education, Journal of Computer-Assisted Learning. 
    מחקרה מתמקד בפיתוח מקצועי של מורים במסגרת ביה"ס, המנחיל שימוש אפקטיבי יותר בטכנולוגיות כיתתיות לתמיכה בהוראה ובלמידה. עבודתה כוללת שיתוף פעולה בין אנשי חינוך לחוקרים כמו גם בנייה משותפת של תאוריות עם מורים יחד באמצעות צפייה בסרטוני וידאו ודיונים בסדנאות. לאחרונה היא מנסה לפתח דיאלוג כיתתי לתמיכה בלמידת תוכן, כמו גם לצורכי פתרון בעיות יצירתי, חשיבה הגיונית וחקירה. היא חברה מייסדת בקבוצה בין-תחומית למחקר דיאלוגי בחינוך (CEDiR). עבודתה מייצרת משאבי פיתוח מקצועי וכן כלי ניתוח בתחום. היא עבדה עם מורים באפריקה מדרום לסהרה, והפיקה משאבי מולטימדיה פתוחים שתוכננו במיוחד עבורם.