המנהל והמפקח: ניווט רגשי במים סוערים

עד

תקציר

מפקחים ומנהלים יודעים: העולם הרגשי – עולם סבוך ומסתורי – משפיע על התנהלותם. כדי לנהל את העולם הזה במקום להתנהל על ידו, יש להכיר ולהבין אותו. סמנכ"ל במשרד החינוך ושני פסיכואנליטיקנים ינתחו מצב רגשי משלוש נקודות מבט.

משתתפים

  • מר אריאל לוי

    סמנכ"ל בכיר ומנהל המינהל הפדגוגי, משרד החינוך
    משנת 2014 משמש לוי סמנכ"ל בכיר ומנהל המינהל הפדגוגי במשרד החינוך. קודם כיהן לוי כראש תחום התפתחות ולמידה במכון אבני ראשה, המכון הישראלי למנהיגות בית-ספרית. לוי ניהל את ביה"ס התיכון השש-שנתי המקיף בגילה בירושלים ומילא שורה של תפקידים בתחום החינוך, בהם: מנחה מורים, מנהלים וביה"ס בתכנית "קהילות חשיבה" במכון ברנקו וייס, מנהל פרוייקט "מפגשים" ומנחה קבוצות במכון מלי"ץ – המכונים לחינוך יהודי ציוני.
    בימים אלו משלים לוי לימודי תואר שלישי בחינוך מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בעל תואר שני בפילוסופיה ותואר ראשון בפילוסופיה וחינוך, שניהם מהאוניברסיטה העברית. בוגר בית הספר למנהיגות חינוכית, מכון מנדל.

  • מר מתי בן צור

    פסיכואנליטיקאי, מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל ופסיכולוג קליני מדריך
    בעשרים השנים האחרונות עוסק בהנאה ובסקרנות בחיבור שבין עולם החינוך על גווניו השונים לבין עולם חקר הנפש לעומקה.
    שנים רבות עבד בן צור באשלים (ג'וינט) עם אנשי חינוך ובמערכות חינוך עירוניות גדולות ועסק בתחום ילדים בסיכון ובמפגש של איש החינוך והמערכת עמם. עבודתו חייבה התמודדות עם שאלות על מהותם של המורה, היועץ, המנהל והמפקח בסיכון. בן צור ושותפו ד"ר איתמר לוריא בחנו בעיקר לְמה זקוקים איש החינוך הבכיר והמתחיל כדי לפגוש ברצינות, ולא לכאורה, את האתגרים העומדים בפניהם. הם היו שותפים עם אריאל לוי לבנייה של מערך הדרכה ארצי למנהלים בראשית דרכם במכון אבני ראשה, ומצאו שם את החיבור בין ההיבט הרגשי העמוק והסובייקטיבי של כל מנהל ובין בנייה של תוצאות מצופות אובייקטיביות כקוקטייל רב-ערך. היום עובד בקליניקה פרטית, מדריך ומכשיר אנשי טיפול ואנשי רווחה וחינוך בכירים.

     

  • ד"ר איתמר לוריא

    פסיכולוג ופסיכואנליטיקאי, מנחה בחברה הפסיכואנליטית 
    מפתח ומוביל תכניות חינוכיות פסיכו-חברתיות באשלים, תכניות המקדמות התמודדות של מערכות חינוך עם תלמידים בסיכון. בעל תואר שלישי בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, ותואר ראשון בפסיכולוגיה של התיאטרון מאוניברסיטת סן פרנסיסקו, ארצות הברית. הוביל תכניות ופרסם ספרים ומאמרים על נוער בסיכון במסגרת ביה"ס, הדרכה, הדרכת מנהלים בראשית דרכם במכון אבני ראשה ועוד.